onsdag 29 september 2010

Onsdag




Idag har jag varit pa "the met" med skolan. Tydligen racker det inte med att titta pa trakiga lerfigurer i en bok och sedan lasa om dom.. man maste tydligen se dom i verkligeheten ocksa. Sa vi gick runt i tre timmar, med varan otroligt entusiatiska larare som inte kunde fa nog utav grekisk marmor och gamla yxor. Det som var den storsta behallningen med hela grejen var att fa se byggnaden, helt hysteriskt stor och jatte maffig, med hogt i tak osv. Jag kopte mig ocksa en bagel pavag till museet, visste ni att man kan fa en bagel med creme cheese och te for bara 2 dollar !?. Pa efter middagen hade jag min Design Management klass, dar presentationen gick riktigt bra med tanke pa att jag bara sovit typ 4 timmar natten innan. Det ar sa mycket jobbigare att prata engelska nar man ar riktigt trott. Jag har sagt sa manga konstiga saker, tillexempel fragade jag om vi skulle ga och "grab a crab" nar jag egentligen menade "grab some crepe".. sa nu sager vi alltid att vi ska ga och "grab a crab" nar vi ska ga ut och ata. Kul att man kan roa nagon iaf :) Idag har antligen fatt mitt CHASE kort sa att jag slipper handla dyrt pa mitt Handelsbankenkort. For ovrigt sa har jag blivit helt beroende utav Lite sallskap pa kanal5, som det sanna Filip och Fredrik fanet jag ar :P Men hur forklarar man egentligen att filip och fredrik for amerikaner? Det gar liksom inte.. "it is a Swedish tv show, and it is really funny", what liksom !? Dom tycker att jag ar lika knap varje gang jag tittar pa det. Nu ska jag belona mig sjalv med lite scrubs och ta igen lite somn, vilket kan behovas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar