fredag 3 september 2010

Friday night

Imorse tog jag en sväng till gymmet, och lyckades åstadkomma 4 km på löparbandet.. Sedan hade jag lektion, Social Thought Discussion. Där diskuterade vi internetvanor och multi tasking. Det visade sig att det var två mer svenskar i samma kurs :) det var kuuuuul. Det som inte är så kul är att alla verkar lyckats slippa undan ESL kursen förutom jag... Den är verkligen inte rolig! Igår fick vi sitta och skriva tio meningar som beskriver ett bord. Vad fasen lär man sig på det, och man haft engelska i skolan sedan man var 7 år !?!?

Efter skolan gick jag till banken och fixade lite andra grejer. Nu är Shamayels kompis här och Sarahs kompis, så vi är just nu 7 pers som ska äta middag någonstans på golvet i våran mini dorm... Men det är mysigt :) Imorgon ska vi åka till Brooklyn och IKEA för att hitta ett köksbord och så ska vi gå och kolla i secondhand affärer. Efter det är planen att vi ska åka upp till Central Park. Snart kommer en bild update, väntar bara på att Andrea ska skicka över lite bilder till mig:) Lovar att ta massa bilder imorgon!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar