torsdag 2 september 2010

Fullt upp!

Det första jag såg i morse var ett besviket mail från pappi att jag inte uppdaterat bloggen... så jag får väl gottgöra idag genom att skriva två inlägg... Igår var ett mycket busy dag, började med en kurs som heter Perspectives in World Art and Design. Våran lärare hade undervisat samma kurs i nitton år, och typ halva klassen kunde säga om staty var grekisk eller egyptisk bara genom att titta på den... Intresseklubben antecknar !? Efter det skyndade jag hem för att betala skolavgiften vilket visade sig inte funka, så jag var tvungen att gå till financial services där fick jag vänta i en jääääätte lång kö, tills jag fick jag hjälp. Sen var jag tvungen att kubba tillbaka till lägenheten för att slänga i ett par maskiner tvätt, för att sedan hinna skypa med mamma och mormor. Allt detta innan min sista klass började.. vilket var för övrigt en sjukt intressant kurs där vi pratade om hur IKEA är uppbyggt, och så fick vi designa en vattenflaska :) Idag hade jag Design Elements and Digital Tools, datakurs, där vi fick lära oss ett program som man kan göra olika logos och sådär. Men det var verkligen skit svårt! Jag tror vi satt i typ två timmar innan vi hade lärt oss hur ritade hjärtan....

Nu pluggar jag inför min CHINGCHONG kurs, som jag läser för utländska studenter. En skit skum artikel och en kamera.. har läst den två gången men jag somnar hela tiden... Jag har fått klagomål om för lite bilduppdateringar, ska bli ändring, jag lovar! Hörde att det är 7 grader hemma, här är det 35 grader och sol, så man drar sig verkligen för att ens gå ut här. Imorgon blir det bild uppdateringar!

P.S  Folk har börjat fråga mig efter vägen här.. antar att jag ser ut som en "real New yorker" nu, och ja jag kunde faktist svara:D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar