torsdag 16 september 2010

Idag ar en bra dag

Ibland maste man man bara alska design skolor. Vi satt i bokstavligen tre timmar i data labbet.. och vad kom vi fram till ? Jo, tre svarta prickar pa ett papper. Och vad som ar annu konstigare ar att jag tyckte att lektionen var riktigt rolig. Efter klass gick jag och motte upp en annan svensk har, som kanner sig nog precis lika "off" i den har staden som jag gor.. det var faktist skont att fa prata lite svenska.

Just nu pagar det ett krig i mitt huvud. Det ar kriget mellan svenska och engelska. Det ar liksom som att engelskan smyger sig in och forsoker gora sig hemmastad.. men svenskan trycker ut den hela tiden. Ungefar vartannat ord ar svenska och vartannat ord ar engelska. Skumt.......Tankte dela med mig utav ett par "lokala" uttryck som jag har lart mig so far.

"legit" eller "intense" verkar typ allting vara har. Det kan vara typ "this shoe is soooo intense.. foljt utav "ooh myy gaaaaaaaaad".

Fucked up = sjuuukt packad / ev. hog
pre-game = forkrok

Sa nu vet ni det! Kommer inte pa fler for tillfallet :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar