onsdag 25 augusti 2010

Funny Times


Godmorgon!
Igår gjorde jag ett besök på banken (mycket vuxenpoäng) för att fixa ett bankkonto. Man kan ju säga att det tjocka tanten som sitter i disken på handelsbanken i Rotebro inte existerar här... Istället tar dom bokstavligen tag i en så fort man kliver in genom och dörren och vill hjälpa en. Sedan tar det tio minuter innan man har bankkonto, internetportal till kontot, och sms uppdateringar. Det känns som att Sverige ligger LITE efter på den fronten. Jag förstod också efter ett tag hur sjukt tävlingsinriktat det är. Jag satt och väntade på att killen som hjälpte mig skulle komma tillbaka, efter att han printat ut ett par papper. Då kommer hans manager förbi och presenterar sig och ger mig sitt visitkort, jaha tänkte jag och reflekterade inte så mycket mer över det. Sen när min kille kommer tillbaka och ser visitkortet från den andra killen, slängde han bara bort det och sa "det här kommer du inte att behöva, ta mitt istället".

Efter diverse grejer som behövde fixas åkte vi till SOHO och shoppade, och på kvällen gick vi ut med några stycken från våran dorm. Jag har också fått resultatet från mitt engelskatest, och det visar sig att jag måste nån intensiv kurs i "writing", vilket känns lite surt men man får väl se det som en möjlighet instället. Idag ska vi på någon International Student Orientation... som vanligt... längtar tills skolan börjar så man slipper gå på föreläsningar om hur man är en bra rumskamrat i ca tre timmar... Har också fått en lista på art supplies som vi måste köpa, det kommer kosta 130 dollar och köpa allt... och då snackar vi EN kurs. Man får vara glad att man inte ska göra major i Fashion Design!

Middag på golvet, vi måste verkligen skaffa ett köksbord! haha

Vi hittade ett jättemysigt ställe som inte leggade :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar