lördag 21 augusti 2010

Första natten på campus

Empire State Building




Halloj!
Igår flyttade jag in på campus. Jag bor med två andra tjejer i ett rum, och i rummet bredvid bor det två till, sedan delar vi på kök, toa och hall. Jag och en tjej till ska läsa Design Management på Parsons och dom andra ska göra major i Fashion Design. Jag trodde att jag hade tagit med mig mycket grejer, men det är inget om man jämför med mina rumskompisar och alla andra här på campus. Dom har med sig lampskärmar, stora skåp och Kellogspaket (?). Så jag ligger faktiskt rätt lågt på den fronten... Igår var jag mest på stan och försökte hitta saker till rummet. Man förstår inte hur svårt det är att hitta lakan som passar sängen man har här på campus, det tog mig säkert tre timmar att förstå att det var "extra long twin bed" jag hade när det finns "king", "queen", "full" och "twin" och "double" att välja mellan.... vad är det för fel på enkel eller dubbelsäng liksom !?!?! På kvällen gick jag till ett möte med min orientation leader, där skulle vi sitta i en ring och presentera varandra. Det var väldigt skumt... folk var allt från 18 till 27 år (ja, han hade sin fru med sig av nån anledning). Där skulle vi sitta och presentera oss i en ring, man kunde verkligen se vilka som hörde till Parsons och vilka som hörde till musikskolan om man säger så :P. Efter det mötte jag upp mina roomies och vi hängde lite på rummet för att sedan gå ut på gården där det var barbeque party. Det var hysteriskt mycket folk och alla typ skriker när dom pratar som alla andra amerikaner. Där träffade vi två andra tjejer som bodde på våran våning, dom var jätte trevliga så vi bestämde oss för att gå och hänga på deras rum. Det visade sig att som hade typ dubbelt så stort som oss, med ett KÖKSBORD, vilket inte vi var har. Och nu kommer det värsta av allt. Dom hade BALKONG som vetter ut mot Empire State buildning. Även om dom inte fick vara där så hade dom lyckats bryta loss nått fönster så att man kunde krypa ut, och ingen kan se en från gatan. Där förklarade dom stolt att dom skulle sitta och "smoke some pot later". Välkommen till amerikanskt college liv!

Inflyttning

skrivbord
Säng

Utsikt från fönstret

1 kommentar:

  1. Ska bli kul att följa ditt NY-äventyr! Lycka till!
    /Christopher Hansby

    SvaraRadera