torsdag 20 januari 2011

Framme!

Nu har jag efter mycket om och men kommit fram till campus. Skulle ju vara lite smidig och aka med crew bussen till hotellet och sen bara ta ynka tva tunnelbanor till campus, men bitterfittorna i Immigration ville annat. Sa istallet fick jag aka Airtrain till Newark, fran Newark betala 8 (!!!!) dollar for att aka ett tag i fem minuter till Newark Penn station. Pa Penn Station bytte jag till Pathtrain mot Hoboken (eller natt liknande...), sen bytte jag till ett tag mot 33rd street, vid 14 th street bytte jag tillslut till L train, och gick av 1 av... skon resvag liksom. Jag ska ocksa namna for alla bekvama svennar dar hemma att har ar INTE kommunaltrafik gjord for att ha med sig stort baggage (inget baggage overhuvudtaget forresten....) sa man maste slapa upp vaskorna for alla trappor, for hissar finns inte. Sedan maste man ocksa igenom alla sparrar, och glom dom dar bekvama barnvagnsanpassade svangdorrarna som finns i Stockholm, har galler det liksom att  slajda vaskan under sparren forst, sedan ska man liksom fa igenom bade sig sjalv och resten utav handbaggaget, efter det.. och helst ska allt ga skit fort for att det star 5 stressade kostymnissar bakom en och vill igenom.... Sa jag var liksom sadar skont svettig, jetlagad, trott, hungrig och kissnodig nar jag kom fram.  Men nu ar jag iaf tack och lov framme!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar