söndag 23 januari 2011

En harlig dag

Idag har det varit full fart. Pa morgonen motte jag upp Andrea, som bara bor tva gator bort fran mig (helt perfekt), och sa gick vi till Barnes and Noble och kopte bocker som jag behover till mina mode design kurser. Efter det strosade vi fifth och kollade pa alla haftiga inredningsaffarer. Kan bara saga att det finns sa sjuuuuuuuuukt mycket haftiga grejer har (Ittala och Svenskt Tenn har inte en chans liksom). Nar vi trottnat pa att latsas kopa trakistor for typ en par hundra dollar gick vi och kakade lunch pa ett franskt bageri (en kedja som finns lite har och var i New York). Sedan gick vi till Andreas lgh och fixade lite grejer, tog en svang up town for att kolla hur jag skulle aka med tunnelbanan till Parsons Fashion Building (litar verkligen inte pa mitt lokalsinne sa det var liksom lika bra att gora det). Sedan tog vi en lang promenad fran 40 th street ner till vara hoods igen, 15th street. Efter det gick jag och motte upp Vayu pa Union, och sa gick vi och kakade middag pa stammis stallet Republic, vi kakade Pad Thai (ett sakert kort liksom). Efter lite updates fran Vayu som stannat i NYC hela julen och nyar gick vi hem till mig kakade toblerone och lite efterlangtad Lakrisal och tittade pa Solsidan avsnitt 2 sasong 2, som ar forovrigt den basta serien som nagonsin gjorts (basta var nar Rheborg varnade sin granne for att bli nasta "Kunta Kinte Larsson", om han inte larde sin fru att vardera hushallsarbete lite hogre). Nu ar jag dodstrott och ska sova, ar lite spand infor imorgon! Jag har Construction 1:Sewing som forsta klass :)



Andrea

precis vid skolan

Fashion building

Svamp Bob Fyrkant chillade vid tunnelbanan

Union Square

Min bok i Patternmaking

Min bok i Sewing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar